Coronamaatregelen: verantwoord schaken bij SV Wassenaar’

Om het mogelijk te maken om verantwoord te schaken bij SV Wassenaar heeft het bestuur een aantal maatregelen getroffen. Deze zijn gebaseerd op de richtlijnen van de KNSB en het RIVM. Bij het niet naleven van deze regels kan toegang tot de club tijdelijk of permanent worden ontzegd. Gedurende de avond zal er een coronaverantwoordelijke aanwezig zijn om op de naleving van de regels toe te zien, maar probeer ook elkaar (op een vriendelijke wijze) erop te wijzen als het toch per ongeluk fout gaat. Een samenvatting van de regels is hieronder gegeven, voor de volledige regels. Hier de belangrijkste regels: Als u griepverschijnselen heeft, meld u zich dan af bij het bestuur en blijf thuis. Verblijf zo kort mogelijk in de zaal. Wees max. 10 minuten voor aanvang van de partij aanwezig, en verlaat na afloop van de partij de zaal. Blijf dus niet hangen, en ook het analyseren van de partij is niet toegestaan. Als een speler er prijs op stelt dat er een mondkapje wordt gedragen, dient dit ook te gebeuren. Hiervoor zijn extra mondkapjes op de club aanwezig, maar neem bij voorkeur persoonlijke mondkapjes mee. Er is geen barbediening. Mensen dienen zelf hun consumpties te halen en af te rekenen. Het bestuur zorgt ervoor dat materiaal vooraf en na afloop schoongemaakt wordt. Heeft u nog vragen, neem dan contact op met de wedstrijdleiding.

Namens het bestuur, Alex van der Ham, competitieleider.