Al vele jaren doet schaakvereniging Wassenaar mee aan de competitie van de Haagse Schaakbond. Een cruciale wedstrijd tegen DCSV 1 uit Delft stond in maart op het programma, uitgerekend op vrijdag, de 13e. Bij winst was het team zeker van handhaving, maar bij verlies doemde het degradatiespook op.
Lees hier verder
Geen categorie
Soms zit het mee en soms zit het tegen
Maandag 9 februari was de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen in de HSB-competitie. Nu eens geen opstelling op rating maar een ‘fantasierijke’ om de tegenstander te verrassen. De keer daarvoor was dat ook goed gegaan al kwam dat meer omdat we toen tegen één van de zwakste teams speelden. Deze keer was DSC 8 de tegenstander, het laagste team van de Delftse club, maar dat wil niet zeggen dat de tegenstand gering was. Tegenstanders van rond de 1700 rating. maar als uitschieters naar boven 2189 en 1934 en een nulrating naar beneden. Maar rating zegt niet alles.
Lees hier verder…
Van steeds net niet naar eindelijk wel
Ons HSB-team had in de eerste wedstrijden van de competitie één keer een gelijkspel behaald en twee keer net aan verloren met 3 ½ – 4 ½. Gevolg was dat het team behoorlijk onderaan de ranglijst stond. Het werd dus hoog tijd om daar verandering in te brengen. Lees hier verder.
MAANDAG 29 DECEMBER SNELSCHAAKKAMPIOENSCHAP VAN WASSENAAR!
Aan het einde van het jaar organiseert Schaakvereniging Wassenaar het jaarlijkse Open Snelschaakkampioenschap van Wassenaar op 29 december. Iedereen (clubschakers en ook thuisschakers) is van harte welkom. Er is geen inschrijfgeld. Plaats: Deijlerhuis, Hofcampweg 3. We starten om 19.00 uur, zodat ook de jongere schakers mee kunnen doen. De winnaar mag zich Open Snelschaakkampioen van Wassenaar noemen en ontvangt een beker en een prijs in natura. Daarnaast zijn er diverse prijzen in natura, ook voor schakers met een lagere speelsterkte. Aanmelden via info@schaakclub-wassenaar.nl. Graag met vermelding van rating, of als je die niet hebt, een idee van je speelsterkte. Op de avond zelf binnenkomen mag ook, maar kom dan ruim voor 19.00 uur om nog ingedeeld te worden (als er nog plaats is). Zie voor nadere informatie ook de website www.schaakclub-wassenaar.nl.
Helaas pindakaas: verlies in de HSB-competitie
Afgelopen maandag was de derde wedstrijd in de HSB-competitie, deze keer thuis tegen Rijswijk 3.
Lees hier verder…
Nipt verlies in HSB-competitie
Klein verlies voor SV Wassenaar, lees hier meer.
Massale deelname aan jubileumschaaksimultaan op het Stadhoudersplein
Fide meester Frank Erwich eindigt simultaan op het Stadhoudersplein met indrukwekkende score.
Lees hier het volledige verhaal.

Zomer Schaak begonnen
Iedereen is welkom tijdens de zomerschaak, jong en oud, beginners en gevorderden. Tijdens de zomer kan je elke maandagavond een vriendschappelijke partij schaken. Vanaf 19:00 is er vrije inloop in het Deijlerhuis.
Foto’s van het jubileumfeest staan online
Klik hier om deze te bekijken
Receptie en simultaan eeuwfeest groot succes!
Zaterdag 21 juni was een geslaagde middag; circa 60 mensen, leuke speeches, veel cadeaus, hapjes, drankjes en natuurlijk de simultaan van Machteld van Foreest. Een uitgebreider verslag met foto’s volgt uiteraard nog. Verder had de voorzitter op vrijdag 20 juni nog een live interview bij de streekomroep Centraalplus. Dit is terug te zien via de link: